Universalclimate.com

Collaborative Smartboard spel

En SmartBoard är en interaktiv whiteboard som utvecklats av Smart teknik. Klassrum använda SmartBoard att interaktivt lärande aktiviteter. Med touch för indata från användaren, använder en SmartBoard spel som är utvecklade av en mängd olika programvaruföretag. Collaborative SmartBoard spel finns för alla åldrar, från förskola till tolfte klass.

Dagis genom 2: a klass

SmartBoard spel för barn på dagis till andra klass förstärka i matematik, läsning och stavning färdigheter som barn undervisas. E-lärande för barn, ger till exempel en addition och subtraktion SmartBoard spelet, där barnen slutföra math-relaterade uppgifter, till exempel frön till en trädgård att eller råvaror från en gård. Sheppard programvara ger ett samverkande spel där barnen identifiera nya ord genom att associera dem med ordet färg, samt de ljud de gör. Till exempel barn kommer att lära sig orden "turtle," "groda", "gräs" och "päron" genom att identifiera det med färgen grön.

3: e klass genom årskurs 5

SmartBoard spel för den tredje till femte klassare funktionen mer avancerade berikande aktiviteter i matematik, samhällskunskap, vetenskap och läsning. Sheppard programvara skapat en SmartBoard spel titeln, "The Game livsmedelskedjan," i som barn samarbetar för att skapa en livsmedelskedjan genom att klicka och dra växter och djur i sin rättmätiga plats i näringskedjan. Sheppard programvaran ingår också en rad sociala studier karta spel där barn välja de rätta namnen för stater och deras motsvarande versaler.

Middle School

Middle school studenter mellan i femte till åttonde klass också kan ha nytta av SmartBoard verksamhet. Online, kan mitten elever hitta många matematik, samhällskunskap - vetenskap-, stavnings- och behandlingen-baserade aktiviteter. Sadlier-Oxford utvecklat en synonym spel, där studenter väljer synonymer mellan en uppsjö av blinkande orden på skärmen. E-lärande för barn har en geometri-baserat spel där eleverna uppskatta längd, area och vinklar av flera diagram, objekt och bilder.

High School

Även gymnasieelever får utnyttja SmartBoard verksamhet för att förstärka deras skolarbete. BBC utvecklat en ekvation match aktivitet som kräver studenterna att hitta det korrekta värdet "X" genom att matcha två ekvationer tillsammans. Till exempel studenter kommer att samarbeta för att matcha "14 X = 28" och "5 + X = 7" ihop, eftersom i båda ekvationer, "X" motsvarar "2." Utforska vetenskap också har utvecklat flera interaktiva, online experiment om fysik begrepp, som vågor och ljud, mekanik, mätningar och magnetism.