Universalclimate.com

Hur att krossa cheferna på Peragus och Telos i Star Wars riddare av den gamla republiken 2

Det finns flera chefer i riddare av den gamla republiken 2, som inte ska tas lättvindigt. Men kan tanke på rätt utrustning, kunskaper och förberedelser, du göra narr av alla, men de sista 2 av dem. Detta kommer att omfatta chefer från början av spelet upp till Telos. SPOILER ALERT!

Instruktioner

Peragus och HK-50

• Den första bossen möter du är silver-pläterade HK-50 som har orsakat så mycket problem på stationen för att komma till dig. Han tar du av överraskning som du, Atton och Kreia försöker göra din exit. Har din granater och blasters redo.

• Se upp! Det första han kommer att göra är leka en ring av flytande minor framför honom. Använda blasters och granater för att ta dessa. TAR inte ut honom med ett svärd! Gruvorna kommer att antingen blåsa i ansiktet eller kommer efter dig!

• Spränga 'em, Atton! Atton är en shooter; Det är vad han gör bäst (tills han blir en Jedi.) Ge honom en blaster och låt honom gå till stan.

• Låt Kreia vara flexibel. Vid denna punkt, kan hon antingen använda ett svärd eller blaster pistol. Om du känner att du behöver en annan shooter, låt henne hänga tillbaka med blaster. Om du vill att hon ska göra Custer laddningen, ge henne svärd och berätta för henne vad att göra.

• Hålla ett öra! När HK-50 liv blir låg och han vet att han är slagen, kommer att han aktivera en quick-fuse självförstörande. Du kommer inte ha mycket tid att få bort, så drag det! Fångas i blast gör ont!

Citadel Station och utbyte

• Skräms inte. Lopak Slusk kan sitta bakom ett skrivbord med några stora vakter och ett par blaster torn bredvid honom, men beroende på hur du spelat korten, Luxa kan antingen vara på din sida, eller mot er båda. Hursomhelst, hon slutar upp att hjälpa för närvarande.

• Få i nära. Denna kamp utspelar sig i ett mycket litet område, så blasters är oklokt. Slusks vakter också bärande axlar, så det är bäst att använda närstridsvapen.

• Ingen granater! I trånga kvartalen som denna strid presenterar, är granater lika mycket en fara för dig eftersom de är för fienden! Du kommer förmodligen inte mycket tunga rustningar på denna punkt, så gör dig själv en tjänst och lämna granater i ryggsäcken.

• Få vakterna! Ta de stora killarna ut första; Det är de som belastar den största du. Slusk och hans torn är ingen stor sak eftersom de ignorerar det faktum att striderna utrymmet är begränsat och använda blasters (kan inte skylla torn, men Slusk, kom igen!).

• Titta på din rygg! Igen, beroende på hur du spelat korten, Luxa kan vara med eller mot dig. Vara medveten om att om hon verkade vara med er i början, när Slusk är klar, hon kommer efter dig. Nu dess henne tur. Hon kommer att bli lite bärs ner från tidigare kampen (om du inte har redan tagit ner henne.)

• Få Luxa först! Tvärtemot Slusk, som insisterar på att använda blasters och har lite närstrid, är Luxa en gammal räv med ett svärd och båda bedövande. Ta henne ner först innan du bry med hennes vakter.

Telos och Tank Droid

• Vara förberedd. Denna stora killen lumbers runt, vilket gör honom ett stort och lätt mål. Använda blasters och granater bakom hindren (stora metallen saker delvis blockera vägen in i hangaren) tills du kör ut. Använda Ion granater först.

• Stänga avståndet. Tank Droid gillar att använda blasters och granater på dig också. När du är klar kasta din, köra upp till honom och börja inskränka på honom med vibroblades. Han har ingen melee förmåga, så han borde vara en vind.