Universalclimate.com

Hur du planerar en bra D & D kampanj

När du planerar en bra "Dungeons och drakar"-kampanj, se till att du är förberedd innan dina spelare skapar sina karaktärer. Ett annat alternativ är att använda färdiga kampanjinställningar, men det är bäst att använda vissa påhittighet för att göra ett original, minnesvärda och roliga spel.

Instruktioner

Planering det ut allt

• Spel har vanligtvis tre till fem spelare.

• Bestäm vilken nivå du vill att tecken till vara. Använda core regelboken för att med detta steg. I D & D, låg nivå tecken kan dö mycket lätt, men högre nivåer kan göra spelet alltför lätt. Nivå tre eller fyra är ett bra ställe att börja.

• Räkna ut vad målet med spelet är. Finns det en artefakt av antika och ofattbara makt? Har en prinsessa behöver undsättning? Horder av barbarer väg att förstöra en stad? Du måste planera detta ut att ge dina spelare tecken en anledning att hålla ihop.

• Sätta ihop en bra back-story för tomten. Varför attackerar barbarerna? Varför kommer spelarna vill hitta artefakt? Som kidnappat prinsessan, och varför? Undvika onödigt komplex berättelser första gången.

Du kan planera ut ett helt politiskt system med en djupgående tomt om hur prinsessans kidnappning kommer att kasta allt i kaos-- men tänk om det är verkligen nödvändigt för karaktärerna du kommer att göra med.

• Bekanta dig med grunderna i spelet. Hålla regel böckerna runt, bara i fall. Använd en lathund för att hålla några grundläggande regler händig, såsom vad tärningarna en spelare har att rulla för att attackera.

• Skapa några sidan tomter att dra ut om din spelare blir uttråkad.

• Dina spelare förmodligen inte kommer att följa historien exakt som du har planerat, så ändra handlingen som de går igenom den.

• Ta anteckningar om vad spelarna har gjort under ett spel--mest spel oftast körs en gång i veckan i flera veckor eller månader. Alltid tänka på vilka konsekvenser deras förgångna handlingar kommer att få under framtida spel.

Tips & varningar

  • Tänk på reglerna mer allmänna riktlinjer. Hela spelet är uppbyggd kring att göra saker.