Universalclimate.com

Hur du skickar en elektronisk bok för recensioner

Bokrecensioner kan vara en viktig del av marknadsföring en bok. För alla författare, oavsett om du själv publicerar eller ditt arbete går igenom en traditionell förläggare, hjälper få dina böcker recenserade generera intresse före och efter offentliggörandet. Elektroniska böcker är särskilt lätt att skicka för granskning, eftersom de kan levereras elektroniskt, sparar tid och pengar. Det finns många webbplatser och publikationer villig att granska elektroniska böcker. Genom att få dina böcker på sin recension lista, kan du ge ditt arbete sin bästa chans för framgång.

Instruktioner

• Gör en lista över webbplatser och publikationer villiga att göra recensioner av elektroniska böcker. Det finns många webbplatser som säljer elektroniska böcker. Dessa webbplatser har oftast personal granskare villiga att titta på elektroniska böcker för översyn ändamål. En snabb, artig, bra skrivet mail till några av dessa webbplatser kommer oftast få din bok på listan recension. Du kan rådfråga en katalog av ebook granskare online utan avgift (se resurser).

• Formatera din bok i en universell filtyp. Det vanligaste är plattformsoberoende PDF. Du kan skapa en PDF-fil och skicka den till så många webbplatser som möjligt. För att göra en PDF-fil på din bok, behöver du programvara som skriver till PDF-format. Om du har den senaste versionen av Word, det finns en plugg i som kan du spara din bok som PDF-fil. Om inte, du kan använda gratis PDF mjukvaran sådan som skarp spara din bok som PDF, inklusive all text och grafik. Spara PDF-filen efter din bok är helt formaterad. Den elektroniska boken du skicka för granskning bör vara den version du distribution till allmänheten.

• Skriv ett e-postmeddelande till granskaren som ansvarar för granska genren av din bok. Katalogen på ebook recensenter ger dig rätt information. Göra den e-kort och koncist och be om en översyn. Inte fästa din eBok tills du får ett svar. Avsluta din e-post genom att påstå att du kommer vara glad att sända en kopia av din eBok för granskning på begäran. Du kan även din kort bio i slutet av din e-post.