Universalclimate.com

Hur höja en Dragon Magus

Online-spel "Hur att höja ett Dragon" är ett äventyrsspel där du höjer och styra en drake från kläckning genom vuxenlivet. Du lär dig om drakar i spelet från en journal med namnet "Hur att höja ett Dragon", skriven av fiktiv författare Magus X.R. Quilliam. Spelet erbjuder olika äventyr baserat på mat din drake äter, dess beteende och uppförandet av en annan karaktär, hjälten, du styr senare i spelet. Spela detta spel kräver inte komplex problemlösning färdigheter--helt enkelt grundläggande färdigheter och användning av datorn tangentbordskommandon genväg.

Instruktioner

Hatchling scenen

• Klicka på dragon ägg på rustning spel "Hur att höja ett Dragon" webbsida.

• Tryck på piltangenterna för upprepade gånger tills dragon luckorna och tryck sedan på knappen "högerpil" för att göra det utforska skogen. En sida från Magus' journal visas efter det tar några steg.

• Läs sidan. När du är klar och tryck på "nedåtpil" och "Z"-knappen--som antydde av blinkande "Z" på det nedre högra hörnet av skärmen--för journalen.

• Mata din drake som du fortsätter att flytta det just genom att trycka på "X" när mat är direkt framme det. Tryck på "högerpil" och "Z" för att göra det hoppa upp på stenar eller grenar eller "Nedåtpil" och "Z" för att släppa den i tunnlar. Spelet innehåller tre alternativ för mat--mousserande gröna växter, blå ge djur och röda firelike larver.

Ungdomsåren

• Tryck på piltangenterna för flera gånger, som du gjorde med ägget, för att bryta en bur din drake efter en guide fångar den.

• Utforska Trollkarlens slott och göra din drake äta vissa objekt för att förvärva magiska andedräkt. Draken kan andas ut en av tre typer av magiska andedräkt beroende på vad du mata den. Andningen kan återföds ständigt växter, bota sjuka och återuppväcka döda eller förstöra allt runt den.

• Tryck "C" när snabb i vissa områden att göra draken använda dess magiska andedräkt för att hjälpa den fly slottet.

Vuxen ålder scenen

• Flytta din drake höger genom skogen och tryck på "C" att använda dess magiska andedräkt på omgivningen.

• Tryck på "högerpil" och "Z"-knappen upprepade gånger för att ha din drake hoppa, flyga eller glida förbi människor. Tryck på "C" för att göra det blåsa dess magiska andedräkt på människor och byggnader att växa över växter eller läka eller förstöra allt.

• Stoppa draken när den når ett område med en tom Översiktsritning av ett hus--i byn eller på en kulle. Huset kommer att bli grön och du kommer att flytta till nästa steg.

Hjälte scenen

• Flytta hjälten med samma nycklar används för att flytta din drake.

• Tryck på "X" för att göra hjälten samla in en av de tre artiklar som han finner--en båge med pilar, en påse pengar eller en blomma. När du är klar gå höger tills hjälten når din drake.

• Tryck på "X" för att placera objektet framför din drake. Din drake kommer att acceptera eller vägra erbjudandet eller försöka döda hjälten. Om det vägrar se hjälten samla in och erbjuda ett annat objekt. Om hjälten har båge/pilar, tryck på "X" när du flyttar hjälten nära draken att skjuta pilar och sedan snabbt flytta honom från din drakens tänder och andedräkt.

Tips & varningar

  • Draken kan också fly slottet genom kloakerna.
  • Om du trycker på "X" nyckel under vuxenlivet, draken äter eller stampar på människor.
  • Spela spelet från början att se olika ändelser och typer av magiska andedräkt.