Universalclimate.com

Hur man drar en 3D Street Racing bil

Hur man drar en 3D Street Racing bil

Street racing bilar, AKA sportbilar, är autos med starkt stiliserade organ för att frammana bilder av hög hastighet resor. Denna styling ingår spoilers, racing ränder, snygga kurvor och relaterade funktioner. Några sportbilar har också motorer mer kraftfull än de som behövs för dagliga körning. Ford Mustang, Pontiac TransAm och Corvette Stingray är exempel på sportbilar. Även sådana tävlingsbilar på offentliga gator är olagliga, fortsätter dess popularitet. Bevis på denna popularitet finns i överflöd av videospel och webbplatser med streetracing teman.

Instruktioner

• Få en bild av streetracing bilen du vill uppmärksamma. Finns resurser att hitta en bild om du inte har ett.

Rita en ruta för den tävlings-bilen kropp

Lätt dra en tre dimensionell (3D) box, som kommer att representera bilens kropp: hänvisa till detta steg grafik för hjälp med att rita en grundläggande låda. Sedan rita rutan kanterna tills rutan är storlek och orienterade ungefär samma som din referens foto. Oroa dig inte om att rita perfekt. Ditt mål är att rita en ruta med en känsla av 3d-djup. För ytterligare hjälp i utformningen av lådor, dra kanterna på en skokartong eller på motsvarande sätt formade objekt.

• Bilda förarens hytt: lätt dra en mindre ruta som ligger ovanpå den första en. Göra den ursprungliga lådan ungefär halva höjden av kroppens ruta och ungefär en tredjedel rutan brödtexts längd.

• Förlänga nedre främre kant (en närmast framsidan av bilen) stuga rutan fram något och sedan rätta rutan så det innehåller modifierade framsida. Stugan ska visas som en kil med en platt topp.

• Förlänga den nedre bakre kanten av rutan stuga bakåt, lite mer än du bytt främre kant. Rita om kryssrutan för att inkludera den reviderade kanten. Rutan stuga bör nu visas mer som bilens hytt.

• Omforma rutan stuga tills det matchar den i din referens foto. Om ritningen blir alltför oklart, spåra det till en ny sida.

• Bilda hjulen: Rita en cylinder för att representera varje synlig hjul i din referens foto. Placera varje cylinder från bilens kroppen anges av din referens foto. För ritning cylindrar, rita huvudsakliga kanter och ellipser av en burk läsk eller aerosol spray, sedd från en sned synvinkel. (Sneda synpunkter är de förutom en strikt framsidan eller sidan.)

• Förfina din bil kanter: rita din ritning skarpa hörn rundade hörn. Också ersätta utvalda rätlinjiga segment med kurvor. Konvertera endast de rader som visas som kurvor i bilden.

• Fyll bilen färga det och lägga till ränder racing, spoilers och andra detaljer som visas i bilden.