Universalclimate.com

Hur man gör en hoppande schakal i Dragon Quest Monsters

Ett av kännetecknen för "Dragon Quest Monsters" serien är avel, eller "syntetisera" system. Detta system kan användas för att skapa nya och sällsynta monster från vanligaste. Hoppande Schakalen är en sällsynt monster som kan bara skapas i "Dragon Quest Monsters: Joker" för Nintendo DS. Förutom att ha förmågor som inkluderar "Speedster" och "Kan bakhåll" kan hoppande Schakalen också användas att syntetisera "A"-rank monster senare i spelet.

Instruktioner

• Gå till toppen av berget första och slå chefen. När du har rensat detta skede, får du tillgång till verktyget "syntetiserar".

• Hitta en "stor Sabrecub" och ett "Material Monster" dessa varelser är vanliga och kan hittas på första eller andra nivån genom att utforska gemensamma utrymmen.

• Öppna menyn för syntes och sedan lägga till den "Stora Sabrecub" och "Material Monster" i listan synth. Starta sedan syntesen. När du är klar en hoppande Jackal visas på skärmen, och kommer att vara tillgängliga för användning från menyn "Monster".

Tips & varningar

  • Du kan skapa så många hoppning schakaler du vill, så länge du har gott om "Stora Sabrecub" och "Material Monster" komponenter.