Universalclimate.com

Hur man gör en WWE spelet

TV-spel blir allt populärare med barn och vuxna. Som mer realistiska funktioner ingår i videospel, har de blivit ett vanligt hushåll objekt. Att göra ett spel, men är en komplicerad process. En sådan genre brottning spel baserade på World Wrestling Entertainment. För att skapa en WWE spel, måste du skaffa flera verktyg och till sist blanda dem för att skapa ett komplett spel.

Instruktioner

• Bygger du en övergripande plan inklusive spelidé och övergripande mekaniker. Hur många tecken inkluderas? Varje baseras på deras verkliga motsvarigheter? Vad spellägen WWE spelet innehåller, till exempel en två-player mode? Det är mycket lättare att gå vidare med spelet utvecklingsfasen när dessa idéer är organiserade.

• Skapa din WWE spelet tecken genom en modellering ansökan, om det behövs. Om ett externt verktyg krävs för att skapa alla element i spelet, använda program som Art of Illusion eller TopMod 3D. Dessa verktyg kan du skapa varje spelkaraktär, interaktiva objekt, till exempel stolar samt i miljöer där varje WWE tecken kommer att delta. Skapa varje objekt och spara det individuellt.

• Använda dra och släpp spel utveckling för att animera ditt spel. Samtidigt får in specifika detaljer om varje program tekniker är svårt, är det viktigt att veta kärnsystemet av varje fungerar på ett liknande sätt. Dra-och-släpp-program bär ett praktiskt användargränssnitt som ofta ger prerendered föremål och tecken. Typiska inkluderar Game Maker 2D Game Maker.

• Importera varje skapade modell genom verktyget spelutveckling "Load" huvudmenyn eller gränssnitt. Varje program har sin egen uppsättning skript som hjälper dig att animera en karaktär, justera dess hastighet, tilldela ett specifikt resultat beroende på en viss åtgärd, och mycket mer. Om du mer avancerade funktioner kan du också lita på programmeringsspråk som C++, DarkBASIC och VisualBASIC.

• Spara projektet WWE spelet genom spelets "Export" eller "Spara" funktionen. Testa alla aspekter tidigare programmerad för att se till att alla skript och kodning fungerar korrekt. Om ändringar behövs återgå till verktyget spelutveckling val och skriva över alla bristfälliga linje av kod eller skript.