Universalclimate.com

Hur man skapar skurken i en romantisk Suspense roman

Romantik-spänning romanen är inget nytt. Genren har funnits nästan lika länge som litteraturen. Mycket ofta vad gör eller bryter en roman är inte så mycket hjälten eller hjältinnan men skurk eller antagonist. Hjältinnan kan vara typiska skönhet med en längtande hjärta och ett allvarligt uppdrag att möta, dämpa eller locka kompis till sitt val. Läsaren vill konflikten hjältinnan sammanträder för att vara minnesvärd, överraskande och lagom ingåtts. Utan en köttig antagonist, som bara inte kommer att hända.

Instruktioner

Hur man skapar skurken i en romantisk Suspense roman

"Att skriva är hur du rör någons hjärta genom hans ögonglober."--Steven James

Skapa en backstory för din skurk och för varje större tecken innan du börjar skriva. En skurk som dyker uppstår någonstans i historien med inga kända motiv eller skäl till att vara antagonistiska mot hjälte eller hjältinna kommer inte att tillfredsställa en läsare.

Hur man skapar skurken i en romantisk Suspense roman

"En historia skapar en mental doft som gör oss intresserade av vad som kommer nästa."--Lauren E. Myers

Skriv ut en scen eller förklaring om anledningen till den fiendskap, som läsaren kommer att identifiera sig med. Inget skapar mer intresse eller spänning i en historia än en skurk som läsaren kan identifiera sig med. En tillfredsställande skurk är en av vilka läsaren förstår motiven, kanske även motiverar dem även om inte överens med metoderna som skurken använder för att uppnå sina mål.

Hur man skapar skurken i en romantisk Suspense roman

Steven James tak fläkt princip--"Du har inte en historia tills något går fel."

Skapa en handling med mer logik än det verkliga livet. Enligt Jack M. Bickham i sin bok "Scen och struktur", bör fiktion mer meningsfullt än det verkliga livet. I verkliga livet har ibland mördare inte ett motiv för mordet. Ibland lyckas kärlek-drabbade flickan som har lidit genom enorma svårigheter att locka henne till en och endast från klorna på den kränkande antagonisten inte.

Hur man skapar skurken i en romantisk Suspense roman

"Moo-ha-ha" skurken är mer av en karikatyr än ett tecken.

Tona ner "Moo-ha-ha" skurk dialogerna. "Moo-ha-ha" skurken är en benämna som myntas av författare Steven James i hans "Novel Writing intensiv" seminarier. Den "Moo-ha-ha" villain talar och fungerar som skurken från stumfilmer som binder dam till järnvägsspåren och väntar hero's entré. Din skurk har att tala och agera som om hon var en riktig, om än en böjd, person.

Hur man skapar skurken i en romantisk Suspense roman

Isolera din hjälte eller hjältinna skapar mer spänning. --Alfred Hitchcock

Isolera huvudpersonen. Din skurk bör ha den myndighet eller makt att isolera hjältinnan från vänner, familj och stöd. Alfred Hitchcock trodde att genom att isolera den hjälten eller hjältinnan, han skapade mer fara, skräck och spänning. "Bakre fönstret" illustrerar denna teori, som huvudpersonens isolering och den antagonist charm leda hjältens vänner undra om han att föreställa sig den fara som han är i.

"Så snart som den faktiska romanen händer, historien är över."--Steven James

Hålla de Romans ouppfyllda fram till slutet. En romantisk berättelse handlar inte om romantik - det handlar om romantiska spänning. När romanen bekräftas med en kyss eller ett sexuellt möte, spänningen är över och så är historien. Skurken kan vara en romantisk rival eller en kriminell som eftersträvas med hjältinnan. Varje scen måste avslutas på ett sätt som gör det svårt för läsaren att nå en bekväm stund som du vill infoga bokmärket och somnar.

Hur man skapar skurken i en romantisk Suspense roman

Twist måste vara överraskande och oförutsägbar.

Lägga till en twist i skurk eller hjältinna som läsaren inte kommer att vara beredda. De första några idéer du har kommer sannolikt kan gissas av läsaren, och om läsaren tomten för tidigt, han kommer att sätta din bok. Basen av konflikten är att antingen varje tecken vill samma sak, men bara en kan lyckas eller att vad man vill är raka motsatsen till vad andra vill och enda kan lyckas. Kanske vill två kvinnor gifta sig med samma man. Han vill att hjältinnan, men skurken använder utpressning eller andra hävstång för att hålla honom för sig själv. Tror ett dussin vändningar för detta scenario, och inte använda fem första.