Universalclimate.com

Kismet Dice spel regler

Det spelet Kismet produceras för närvarande av ändlösa spel, som "det moderna spelet Yacht." Ofta jämfört med Yatzy på grund av dess liknande spelet och poängsättning, Kismet har flera utmärkelser som gör det sticker ut som ett spel av sig själv.

Antal spelare

Kismet kan spelas av en eller flera spelare.

Utrustning som krävs

För att spela Kismet, krävs en Kismet uppsättning tärningar. Denna uppsättning innehåller fem tärningar, med tre olika färger av pips på varje dö.

Sig redo

Fördela poäng lakan till alla spelare. Varje spelare slår en tärning. Den högsta nummer vinner.

Spela spelet

Spelaren rullar alla fem tärningarna för att försöka få en scoring kombination. Han bestämmer sig för om han skulle vilja sluta och ta en poäng eller plocka upp någon eller alla av tärningarna och rulla igen. Efter ett andra kast väljer han igen att antingen sluta och poäng eller rulla igen. Efter denna sista kast, måste en värdering anges i en låda i bladet poäng. Bör ingen poäng kombination tillgänglig, kan han skriva en poäng i Yarborough. Om rutan Yarborough har redan fyllts, måste han lägga en noll i en låda med hans att välja. Detta avslutar sin tur och spelet fortsätter till vänster.

Scoring - grundläggande avsnittet

Grundläggande avsnittet betyg poäng för dem genom sexor. Poäng delas ut baserat på antalet matcher. Punkterna värderas till det nominella värdet av varje poängberäkning dö, adderas. Till exempel värderas fyra sådana som fyra punkter.

Scoring - Kismet avsnitt

Två par av samma färg noter det sammanlagda värdet av alla fem tärningarna. Triss är gjorde på samma sätt. Färg, där alla färger på tärningarna matcha, är värt 35 poäng. Fullt hus, tre tärningar av en siffra och två av en annan, är värt det totala värdet alla fem tärningarna, plus 15 poäng. En kåk i samma färg fungerar på samma sätt, med 20 poäng i stället för 15. Ett fyrtal med som siffror tjänar det sammanlagda värdet av alla fem tärningarna och 25 poäng. Rutan Yarborough är ett fly alternativ för spelare med ingen poäng kombination. Värdet av alla fem tärningar läggs till och gjorde här. En Kismet görs med fem av likadana flera och är värd 50 poäng.

Andra Kismet

Scoring en andra Kismet efter redan scoring en tillåter spelaren att välja något annat poängmönster alternativ för siffror och färger rullas. Alla andra spelare måste ange en nolla i rutan lediga närmast toppen, antingen i grundläggande avsnittet eller avsnittet Kismet och förlora en sväng. Samma regler gäller för alla efterföljande Kismets.

Bonuspoäng

När ni fyllt i avsnittet grundläggande, finns om totalen är 62 poäng eller mindre, det ingen bonuspoäng. Betyg för 63 – 70 35 poäng, 71-77 tjänar 55 poäng och betyg för 78 eller högre 75 bonuspoäng.

Vinnande

Efter alla 15 lådor är fyllda, vinner spelaren med den högsta poängen efter totalt avsnitten Basic och Kismet spelet.