Universalclimate.com

Spelets krav för Call of Duty World at War

"Call of Duty: World at War" kommer från "Call of Duty"-serien. Mycket som sina föregångare är detta en första person shooter spel som äger rum under andra världskriget. Spelet är kända för att vara först i "Call of Duty"-serien att anställa en fyra spelare co-op kampanj-läge, samt en zombie survival mode. För att spela detta spel, dock måste några systemkrav uppfyllas för att köra på din dator.

Arbetsdrift systemet

Ett operativsystem är ett gränssnitt program som kommunicerar mellan datorns maskinvara till användaren. Det finns tre större operativsystem: Apple, Linux och Windows. För närvarande är "Call of Duty: World at War" kompatibel med Windowsoperativsystem endast. Du kan välja för att köra den under Windows XP eller Windows Vista, som båda kommer att köra det här spelet.

Processorn

Du behöver minst en AMD Athalon 64 3200 + eller en Intel Pentium 4 3.0 GHz. Processorer i huvudsak berätta för datorn vad du ska göra, vilka system uppgifter behov prioriterade, när man gör vad som fungerar, och så vidare. Högre processorkraft kommer att motsvara bättre spelprestanda på större kvaliteter, men så länge du uppfyller krav som minsta processor spelet ska hantera normalt.

Minne

"Call of Duty: World at War" kräver minst 512MB RAM under Windows XP eller 1GB om du kör under Vista. Systemets minne, även känd som RAM (kort för Random Access Memory.) En dators minnesfunktioner att lagra datordata snabbt komma åt program. I detta fall, medan du spelar "Call of Duty: World at War" kommer du att använda stora delar av ditt RAM-minne för att upprätthålla dess prestanda. Högre minneskapacitet: för bättre spelprestanda.

Grafikkort

Detta spel kräver att du har minst en nVidia GeForce 6600GT eller ATI Radeon 1600XT som stödjer Shader Model 3.0 programmet. Video kort är i huvudsak datormaskinvara som skapar bilderna från program och olika andra systemprocesser onto din skärm. Spel som "Call of Duty: World at War" använda grafikkort för att rendera high-end grafik, miljöer och scener. Dessa anses vara låg slut marknaden av grafikkort med dagens mått, men starkare typer kommer att resultera i högre, mer flytande gaming grafikerna.