Universalclimate.com

"Super Mario 3" fusk & hemligheter

"Super Mario 3" från 1990 innehåller ett sortiment av knep och hemligheter som kan hjälpa hålla Mario levande. Av alla dessa fusk innebär bäst varp visselpipor. Under normala förhållanden har Mario att arbeta igenom varje värld i varje nivå. En varp visselpipa gör det möjligt att kringgå hela nivåer på en gång.

Warp vissling en

Den första whistle är i One World--nivå tre. Spela igenom scenen som vanligt tills du komma över en vit block nära slutet. Tryck på "A" knappen för att hoppa på blocket. Håll knappen "ner" i ca fem sekunder tills du släpper till marken. Nu bör du bakom landskapet. Kör till slutet av scenen och få första warp larm.

Warp vissling två

Andra larm är i One World--en fästning. Du måste vara i raccoon outfit nära den första dörren på scenen. Börja längst till höger i rummet och håll knappen "B" att hjälpa Mario ladda flyga mätaren. När mätaren är full, tryck "A"-knappen för att hoppa, sedan upprepade gånger trycka på "A" knappen att flyga över den översta högra väggen. När du landar, går du till ett hemligt område som innehåller larm.

Warp vissla tre

Senaste varp larm i området öknen i världen två är bara tillgängligt om du tar på valfri hammare bröderna striderna. När du flyttar runt världskartan, flytta över bröderna hammare att börja slåss. Bekämpa dem tills du får en hammare objekt. Fortsätt tills du kommer till den övre högra delen av kartan. Förstöra rock här med hammaren, sedan slåss Hammer Brother på andra sidan. Besegra honom för att få den slutliga varp visslingen.

Zip till slutet

När du får andra varp larm, använda första warp larm till varp till hemliga "nivå Välj" pipe området. Användning i andra varpen visselpipa för att transportera till sista warp pipe, som ger omedelbar tillgång till sista världen.

Värld 8--nivå 2

I början av scenen, hoppa direkt i vattnet. Simma under båtarna tills du kommer till slutet av scenen. Hoppa tillbaka till båten och avsluta scenen.