Universalclimate.com

Ung Jedi spel regler

Ung Jedi spel regler

Young Jedi var ett samlarkortspel introducerat 1999 av tyda för frigöraren av Star Wars: The Phantom Menace. Dechiffrera hade tidigare haft en stor hit med sina Star Wars CCG, och hoppades att sikta Young Jedi på en yngre, Pokemon-playing publik. Idag är spelet ut ur tryck och korten är tillgängliga på den sekundära marknaden, vilket gör det ett roligt spel för barn att spela utan du oroa dig spendera pengar med ytterligare expansioner.

Starta spelet

Varje spelare bör konstruera en 60 kortlek från ena sidan av kraften, ljus eller mörk. Den första vänden bestäms genom att rita öde (tar ett kort från toppen av din däck och titta på siffran i det övre högra hörnet). Spelaren med den högsta öde dra bör går först och välja en plats från inuti deras däck, sedan omfördela. Placera kortet på bordet mellan båda spelarna. Varje spelare bör då dra sex kort från toppen av leken för hans hand.

Vänder

Varje tur har tre steg: distribuera (spela tecken, Starship, vapen, effekt och plats kort), strid (attack motståndares tecken), och även upp (Rita eller kasta korten tills sex i din hand).

Distribuera

Varje kort har ett antal barer silver under en bild av karaktären i det övre vänstra hörnet. Detta är kostnaden för kortet. Varje tur, under distribuera fas, kan du lägga sex kontrar värt av korten på bordet, i valfri ordning. På din första tur, korten du distribuerar är dolda och inte kan delta i strider. Detta ger varje spelare en chans att distribuera kort innan kampen börjar.

Slaget vid

När du väljer att attackera, skapar du en hög med tecken på den platsen, i den ordning de kommer att attackera. Varje tecken angriper en motståndares karaktär individuellt. Dessa kort är ordnade nedåt, så du inte vet vem varje karaktär kommer att kämpa tills korten är avslöjade.

Tecknet med vinner den högsta makt och förloraren är kasseras. Varje tecken har ett nummer för skador och detta antal kort tas bort från toppen av den förloraren dra däck. Tecken kan få en power bonus på vissa platser (betecknade med röda prickar på en bild på den platsen) och vapen kan gå i strid planen också, med varje tecken kan använda ett enda vapen i sin kamp. Vapen kan tillåta dig att rita öde och lägga till den i din makt.

Kontrollera en Planet

Om du har tecken på en planet i slutet av en sväng och din motståndare inte, tar du kontroll över planeten. Plats planet av sidan, och den spelare som förlorat kontrollen över planeten får välja en ny plats från hans däck, hand eller ignorera högen.

Vinna spelet

För att vinna spelet, en spelare måste antingen kontroll två planeter (av tre i spelet), eller hennes motståndare till slut kort Rita (vanligtvis genom att göra skada i strider).